Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Etické problémy při sdělování výsledků psychologického vyšetření dětí a dospívajících

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00105747" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00105747 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14210/14:00078927

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Etické problémy při sdělování výsledků psychologického vyšetření dětí a dospívajících

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Etické otázky psychologické diagnostiky jsou bezesporu velmi závažným a aktuálním tématem. Sdělení se zaměřuje na problematiku etiky sdělování výsledků psychologického vyšetření dětí a dospívajících. Výzkum (byl) je orientován jednak na výskyt etických dilemat, jednak na preferované způsoby řešení daných etických dilemat. Výzkum proběhl v letech 2009-2010 formou dotazníkového šetření mezi psychology z celé ČR, kteří provádějí psychologickou diagnostiku dětí a dospívajících. Nejčastějším etickým problémem sdělování výsledků vyšetření je sdělování negativních závěrů vyšetření.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethical issues of reporting psychological assessment results of children and adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    Ethical issues of psychodiagnostics are without question very substantial and topical issue. This article deals with ethical issues of communicating psychological assessment results of children and adolescents. The aim of this research was to describe the incidence of the ethical dilemmas and processes of solution of the ethical dilemmas preferred by respondents. The research was realized in 2009-2010 as a survey among psychologists from the Czech Republic, who practise psychodiagnostics of children and adolescents. The most frequent ethical issue of reporting psychological assessment results is reporting negative results of assessment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annales psychologici

  • ISSN

    2336-4939

  • e-ISSN

    2336-8071

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1(15)

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    28-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus