Functional Literacy in People's Lives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00047455" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00047455 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Functional Literacy in People's Lives
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the results of a qualitative study of lives of people with inadequate functional literacy skills. The data were collected in a biographical interview with a respondent whose characteristics are analogical to those of a hypothetical person likely to exhibit signs of low functional literacy. Characteristics such as gender, age, education achieved by parents and job history of this hypothetical person have been derived from the results of research in adult functional literacy undertakenin the Czech Republic in 1998 ? International Adult Literacy Survey (IALS). The analysis of the qualitative data focuses on three domains of the respondent?s life, namely her family life, her school years, and her life style. Coping strategies used by the respondent in her everyday life are identified.
Název v anglickém jazyce
Functional Literacy in People's Lives
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of a qualitative study of lives of people with inadequate functional literacy skills. The data were collected in a biographical interview with a respondent whose characteristics are analogical to those of a hypothetical person likely to exhibit signs of low functional literacy. Characteristics such as gender, age, education achieved by parents and job history of this hypothetical person have been derived from the results of research in adult functional literacy undertakenin the Czech Republic in 1998 ? International Adult Literacy Survey (IALS). The analysis of the qualitative data focuses on three domains of the respondent?s life, namely her family life, her school years, and her life style. Coping strategies used by the respondent in her everyday life are identified.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of pedagogy / Pedagogický časopis
ISSN
1338-1563
e-ISSN
—
Svazek periodika
2010
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—