Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

?With mirth in Funerall, and with Dirge in Marriage?: Shakespeare and Early Modern Frivolous Drama

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00049526" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00049526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ?With mirth in Funerall, and with Dirge in Marriage?: Shakespeare and Early Modern Frivolous Drama

  • Popis výsledku v původním jazyce

    John Dryden, in his Preface to his adaptation of Troilus and Cressida (1679), instructs that two different independent actions distract the attention and concernment of the audience, and consequently destroy the intention of the poet; if his business beto move terror and pity, and one of his actions he comical, the other tragical, the former will divert the people, and utterly make void his greater purpose. In this he voices French classicists anxious to secure as well as control the audience responsesin favour of an unambiguous generic refinement. Pre-classicist drama, not exempting Shakespeare, deals with modes and genres in a more playful and liberated way. Such generic and interpretive fuzziness has been called frivolité (in Ivo Osolsobě's semiotic analysis of French vaudevilles). Shakespearean drama ? at the most obvious level ? is frivolous in that it distracts a unified action by multiple plots.

  • Název v anglickém jazyce

    ?With mirth in Funerall, and with Dirge in Marriage?: Shakespeare and Early Modern Frivolous Drama

  • Popis výsledku anglicky

    John Dryden, in his Preface to his adaptation of Troilus and Cressida (1679), instructs that two different independent actions distract the attention and concernment of the audience, and consequently destroy the intention of the poet; if his business beto move terror and pity, and one of his actions he comical, the other tragical, the former will divert the people, and utterly make void his greater purpose. In this he voices French classicists anxious to secure as well as control the audience responsesin favour of an unambiguous generic refinement. Pre-classicist drama, not exempting Shakespeare, deals with modes and genres in a more playful and liberated way. Such generic and interpretive fuzziness has been called frivolité (in Ivo Osolsobě's semiotic analysis of French vaudevilles). Shakespearean drama ? at the most obvious level ? is frivolous in that it distracts a unified action by multiple plots.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů