Humour in the Media: Voicing Agendas, Communicating Laughter (seminar at 10th ESSE 2010)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00051429" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00051429 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Humour in the Media: Voicing Agendas, Communicating Laughter (seminar at 10th ESSE 2010)
Popis výsledku v původním jazyce
From cartoons to comic strips, through internet gags and humorous adverts, to sitcoms and funny remarks in editorials and opinion articles, the media thrive in linguistic manifestations of humour. Whether or not it serves as a playful distraction, a selling strategy, or an instrument to make a point, attack indirectly or voice the unspeakable, humour in the media deserves attention both as a discoursal device and a sociolinguistic phenomenon. This seminar invites papers that look into the various roleshumour plays in print and audiovisual media, as well as the forms it takes, the purposes it serves, the butts it targets, the implications it carries and the differences it may assume across cultures. Research areas include, but are not limited to, (critical) discourse analysis, sociolinguistics, intercultural studies, semantics, pragmatics, semiotics, communication studies, and rhetoric.
Název v anglickém jazyce
Humour in the Media: Voicing Agendas, Communicating Laughter (seminar at 10th ESSE 2010)
Popis výsledku anglicky
From cartoons to comic strips, through internet gags and humorous adverts, to sitcoms and funny remarks in editorials and opinion articles, the media thrive in linguistic manifestations of humour. Whether or not it serves as a playful distraction, a selling strategy, or an instrument to make a point, attack indirectly or voice the unspeakable, humour in the media deserves attention both as a discoursal device and a sociolinguistic phenomenon. This seminar invites papers that look into the various roleshumour plays in print and audiovisual media, as well as the forms it takes, the purposes it serves, the butts it targets, the implications it carries and the differences it may assume across cultures. Research areas include, but are not limited to, (critical) discourse analysis, sociolinguistics, intercultural studies, semantics, pragmatics, semiotics, communication studies, and rhetoric.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Torino, Itálie
Stát konání akce
IT - Italská republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
800
Počet zahraničních účastníků
790
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce