Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The syntactic structure of English academic texts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00056872" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00056872 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fire.rettorato.unito.it/esse2010/home/index.php?contenuto=home" target="_blank" >http://fire.rettorato.unito.it/esse2010/home/index.php?contenuto=home</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The syntactic structure of English academic texts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studies comparing the Anglo-American academic style with the academic styles of Slavic languages suggest that English academic articles are more compact and contain simpler sentence structures than academic articles written in Slavic languages. The present study examines to what extent speakers of Czech and Slovak are influenced by the stylistic norms of their native languages in the process of writing academic texts in English. It compares the syntactic structures of English academic articles written by native speakers of English with those written by speakers of Czech and Slovak.

  • Název v anglickém jazyce

    The syntactic structure of English academic texts

  • Popis výsledku anglicky

    Studies comparing the Anglo-American academic style with the academic styles of Slavic languages suggest that English academic articles are more compact and contain simpler sentence structures than academic articles written in Slavic languages. The present study examines to what extent speakers of Czech and Slovak are influenced by the stylistic norms of their native languages in the process of writing academic texts in English. It compares the syntactic structures of English academic articles written by native speakers of English with those written by speakers of Czech and Slovak.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů