Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

?Einen grünen Hering in der Hand?: Mixed Response in Itinerant Plays of Seventeenth-Century Germany

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00049520" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00049520 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ?Einen grünen Hering in der Hand?: Mixed Response in Itinerant Plays of Seventeenth-Century Germany

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Touring means adapting to various audiences. My paper discusses the structure of extant playtexts of English travelling comedians in Germany, focusing on opportunities for mixed response. The ?impure? nature of the itinerant plays has often been looked down upon -- for conflating biblical, theological, secular, classical, carnivalesque and other features, for mixing genres and for confronting the sublime with the vulgar. I argue, however, that this mixed character was a means of instigating responses that were purposely diverse and stratified. I contextualize my analysis with the seventeenth-century debate on the philosophy of language, the anxieties about verbal ambiguities and the problematic nature of the theatre for rationalist philosophy.

  • Název v anglickém jazyce

    ?Einen grünen Hering in der Hand?: Mixed Response in Itinerant Plays of Seventeenth-Century Germany

  • Popis výsledku anglicky

    Touring means adapting to various audiences. My paper discusses the structure of extant playtexts of English travelling comedians in Germany, focusing on opportunities for mixed response. The ?impure? nature of the itinerant plays has often been looked down upon -- for conflating biblical, theological, secular, classical, carnivalesque and other features, for mixing genres and for confronting the sublime with the vulgar. I argue, however, that this mixed character was a means of instigating responses that were purposely diverse and stratified. I contextualize my analysis with the seventeenth-century debate on the philosophy of language, the anxieties about verbal ambiguities and the problematic nature of the theatre for rationalist philosophy.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů