Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intergenerational Learning in the Family and Family Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050282" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intergenerational Learning in the Family and Family Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is a sequel to the first study summarizing the results of quantitative stage of our research. It relies on more detail and on new methodological approaches to explore intergenerational learning in the family. Our current research aims at increasing the accuracy of the so-far results and their further analysis based on qualitative methodology in order to mediate a deeper insight into the issues. The first part of the paper focuses on developing our thesis concerning the ?pro-learning? family,the second part provides a synthesis of issues such as content of intergenerational learning in the family, directionality of learning in the family, who teaches whom among the three generations, how is learning received among the three generations and how it is that learning in the family takes place ? using the concept of roles that individual family members assume in mutual learning. The third part discusses model relations between and among family members in the process of family lea

  • Název v anglickém jazyce

    Intergenerational Learning in the Family and Family Context

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is a sequel to the first study summarizing the results of quantitative stage of our research. It relies on more detail and on new methodological approaches to explore intergenerational learning in the family. Our current research aims at increasing the accuracy of the so-far results and their further analysis based on qualitative methodology in order to mediate a deeper insight into the issues. The first part of the paper focuses on developing our thesis concerning the ?pro-learning? family,the second part provides a synthesis of issues such as content of intergenerational learning in the family, directionality of learning in the family, who teaches whom among the three generations, how is learning received among the three generations and how it is that learning in the family takes place ? using the concept of roles that individual family members assume in mutual learning. The third part discusses model relations between and among family members in the process of family lea

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů