Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057767" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00057767 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-1-10" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-1-10</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-1-10" target="_blank" >10.5817/SP2012-1-10</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší další pokračování výsledků tříletého výzkumného projektu "Mezigenerační učení: děti, rodiče a prarodiče v neformálním vzdělávání a v informálním učení". Zaměřuje se na mezigenerační učení v rodině, a to v pohledu tří zúčastněných generací. Nejprve vyjasňuje argumenty, které stojí za zvýšenou pozorností věnovanou v posledních letech v mezinárodním kontextu mezigeneračnímu učení, jako jsou demografické okolnosti (stárnoucí společnost), proměny rodiny (variabilita ve struktuře a vztazích)a celoživotní učení (potřeba kontinuity na pozadí změny). Dále se zaměřuje na vybrané výsledky z empirického výzkumu metodologicky založeného na smíšeném designu, jimiž je identifikace rolí rodinných "edukátorů".
Název v anglickém jazyce
Intergenerational Learning : To Learn from Each Other in the Family
Popis výsledku anglicky
This paper presents another set of results of Intergenerational learning: children, parents and grandparents in non-formal education and informal learning, a three-year research project focusing on intergenerational learning in the family from the viewpoints of three participating generations.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 17
Číslo periodika v rámci svazku
č. 1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
163-182
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—