Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typologie mezigeneračního učení mezi učiteli

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00081319" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00081319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1503/lifele20150503140.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1503/lifele20150503140.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Typologie mezigeneračního učení mezi učiteli

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek nejprve diskutuje možné přístupy k tvorbě typologie mezigeneračního učení a poté představuje konkrétní typologii mezigeneračního učení vycházející z kvalitativního výzkumu mezi učiteli základních a středních škol. Data z 22 rozhovorů byla analyzována na třech úrovních a vznikající typologie byla průběžně ověřována zpětným ukotvováním v datech. Představovaná typologie definuje čtyři typy mezigeneračního učení: přijímající, přetvářející, hledající a inspirující se mezigenerační učení. Tyto typy jsou vyděleny na základě specifik v úrovni obsahů a interakcí, které mezi příslušníky rozdílných generací v rámci učení probíhají. V závěru jsou diskutovány možné přínosy pohledu na mezigenerační učení prostřednictvím představené typologie.

  • Název v anglickém jazyce

    Typology of Intergenerational Learning amongst the Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This article firstly discusses possible approaches to the creation of typology of intergenerational learning and further it introduces concrete typology of intergenerational learning originating from the qualitative research amongst the teachers of primary and secondary schools. Data from 22 interviews were analysed on three levels and developing typology was continuously verified by its reverse grounding to the data. Introduced typology defines four types of intergenerational learning: accepting, transforming, searching and intergenerationally inspiring. These types are defined based on specifics on the level of content and interactions which amongst the members of different generations in the frame of learning appear. In the conclusion possible benefits of view on the intergenerational learning through the presented typology are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning ? celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    140-162

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus