Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typology of intergenerational learning among teachers.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088553" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088553 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Typology of intergenerational learning among teachers.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the paper is to use micro-level analysis of intergenerational learning (IGL below) situations to develop a typology of IGL among teachers, in order to increase our understanding of individual IGL situations as well as contribute to understanding IGL among teachers as an integral phenomenon. The paper first discusses possible approaches to IGL typology creation and then introduces a specific IGL typology based on qualitative research among basic and secondary school teachers in the Czech Republic. The research was opened by participant observation of more and less structured teacher encounters. The observation enabled creating a structure for one-to-one and group interviews, which was additionally adjusted. Selecting respondents, we aimed to account for their various degrees of involvement in IGL processes, generational variety and variety in terms of organizational structure.

  • Název v anglickém jazyce

    Typology of intergenerational learning among teachers.

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the paper is to use micro-level analysis of intergenerational learning (IGL below) situations to develop a typology of IGL among teachers, in order to increase our understanding of individual IGL situations as well as contribute to understanding IGL among teachers as an integral phenomenon. The paper first discusses possible approaches to IGL typology creation and then introduces a specific IGL typology based on qualitative research among basic and secondary school teachers in the Czech Republic. The research was opened by participant observation of more and less structured teacher encounters. The observation enabled creating a structure for one-to-one and group interviews, which was additionally adjusted. Selecting respondents, we aimed to account for their various degrees of involvement in IGL processes, generational variety and variety in terms of organizational structure.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů