Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational leadership for intergenerational learning among teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00114629" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00114629 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational leadership for intergenerational learning among teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study aims to address the question of how intergenerational learning (IGL) among teachers takes place in various educational leadership contexts. We present an answer based on three case studies of schools with different approaches to educational leadership, each employing various support measures. We describe IGL within these three settings. We show how educational leadership influences the contents, the depth, and the density of IGL interactions. We conclude that more widespread IGL interactions might be secured by the general support of functional relationships among teachers. This kind of support is not able, in and of itself, to promote deeper learning. Deep and teachers in charge, b) the development of skills to give and receive support and feedback, and c) the accepted belief that IGL can be inspirational and beneficial for professional learning for each teacher no matter the generation.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational leadership for intergenerational learning among teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The study aims to address the question of how intergenerational learning (IGL) among teachers takes place in various educational leadership contexts. We present an answer based on three case studies of schools with different approaches to educational leadership, each employing various support measures. We describe IGL within these three settings. We show how educational leadership influences the contents, the depth, and the density of IGL interactions. We conclude that more widespread IGL interactions might be secured by the general support of functional relationships among teachers. This kind of support is not able, in and of itself, to promote deeper learning. Deep and teachers in charge, b) the development of skills to give and receive support and feedback, and c) the accepted belief that IGL can be inspirational and beneficial for professional learning for each teacher no matter the generation.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Generational diversity and intergenerational collaboration among teachers: perspectives and experience

  • ISBN

    9788365688651

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    61-75

  • Počet stran knihy

    165

  • Název nakladatele

    Uniwersytet Jagielloński

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly