Student radios - unrecognized learning institutions for learning for citizenship
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050289" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050289 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Študentské rádiá - nerozpoznané vzdelávacie inštitúcie prevýchovu k občianstvu
Popis výsledku v původním jazyce
Študentské rádiá ponúkajú bohaté prostredie pre informálne učenie a špeciálny priestor pre výchovu k občianstvu a demokracii. Ich vysielanie je postavené na aktivite a participácií dobrovoľníkov, a mojim cieľom je odhaliť ako tvorba v nich vytvára informálne učenie. Schugurensky(2006) sa zmieňuje o takýchto organizáciách ako o školách demokracie, a ja to potvrdzujem uskutočneným pilotným výskumom v troch študentských rádiách zo Slovenska, Českej republiky a Veľkej Británie. Dokazujem na štyroch znakoch,ktoré vykazujú tieto organizácie - rozhodovanie, spolupráca, mediálna gramotnosť a spolupatričnosť a zdieľaná identita. Mojim cieľom je ukázať ako je učenie sa demokracií úzko prepojené s komunikáciou a médiami.
Název v anglickém jazyce
Student radios - unrecognized learning institutions for learning for citizenship
Popis výsledku anglicky
This article aims to explore student radios, which offer inclusive environment for informal learning and special space for citizenship education. Student radios are considered as an instrument for democracy and informal learning, because democracy is closely linked with education and media. Radios are participatory, community focused, the aim is to explore how production here generates informal learning. Paper is build on empirical data from three student community radios - Slovakia, Czech republic andGreat Britain gathered by participant observations, informal and semi-structured interviews. Data present philosophy of radios and describing learning processes here, which results to learning for democracy (hierarchy, sense of belonging, communication and media literacy). Data are supported with theoretical framework consisting of overview of educational, political and media studies.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů