Ideálni model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050444" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050444 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ideálni model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces a study which examines how instructional resources for teachers present ideal model of teaching. The study draws on research of web portal for supporting school reform in the Czech Republic. It follows from the study that although there are plenty of resources, articles are superficial, without a thorough logical reasoning, and the role of teacher is inconsistent. We will show that school reform is not reform of curriculum, but reform of relationship between teacher and her pupils.
Název v anglickém jazyce
Ideal Model of Teaching in Instructional Resources for Teachers, DIY Kits for Teachers
Popis výsledku anglicky
This paper introduces a study which examines how instructional resources for teachers present ideal model of teaching. The study draws on research of web portal for supporting school reform in the Czech Republic. It follows from the study that although there are plenty of resources, articles are superficial, without a thorough logical reasoning, and the role of teacher is inconsistent. We will show that school reform is not reform of curriculum, but reform of relationship between teacher and her pupils.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0752" target="_blank" >GA406/09/0752: Komunikace ve školní třídě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola - statický element v sociálnej dynamike
ISBN
978-80-8078-459-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
134-140
Název nakladatele
Iura Edition
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Jasná, Slovensko
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—