Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of curriculum reform in the Czech Republic: Summary of two studies about the reform acceptance of teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00101693" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00101693 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Zur Implementierung der Curriculumreform in der Tschechischen Republik: Zusammenfassung zweier Akzeptanzstudien unter Lehrpersonen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Das Ziel des Beitrags ist es, methodologisches Vorgehen und ausgewählte Ergebnisse zweier Akzeptanzstudien zur Implementierung der Curriculumreform an der Sekundarstufe I und II in der Tschechischen Republik zusammenzufassen. Im Rahmen der Studien sind wir der Frage nachgegangen, wie die Curriculumreform von Lehrpersonen akzeptiert wird und welche Faktoren ihre Akzeptanz beeinflussen. Um diese Forschungsfragen zu beantworten, wurde ein quantitatives Forschungsdesign mittels Fragebogenerhebung verwendet. Die erste Studie wurde 2010 an Gymnasien (Sekundarstufe II) nach der Pilotphase der Implementierung der Reform durchgeführt, die zweite Studie 2016 mit zeitlichem Abstand an Grundschulen (Sekundarstufe I) nach der Implementierung der Reform. Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass die Reform hinsichtlich ihrer Akzeptanz auf gewisse Probleme stößt. Die Lehrpersonen haben eine eher zurückhaltende Einstellung gegenüber ihrer neuen Rolle als „Curriculumsentwickler“ auf Schulebene.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of curriculum reform in the Czech Republic: Summary of two studies about the reform acceptance of teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the book chapter was to summarize selected results of two research studies dealing with curriculum reform acceptance of teachers at Czech primary and secondary schools. Both studies dealt with the question how the curriculum reform is accepted by teachers and what factors influence this acceptance. In order to answer the question, a quantitative research design based on a questionnaire survey was applied. The first study was conducted in 2010 in grammar schools (in the pilot phase of the reform) and the second study in 2016 at primary and lower secondary schools (after the reform implementation). The results suggest various problems connected with the reform acceptance. Teachers have rather negative attitudes towards the reform and their new role of a curriculum maker at a school level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-05122S" target="_blank" >GA15-05122S: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Von der Wissenschaft in die Praxis? Zum Verhältnis von Forschung und Praxis in der Bildungsforschung

  • ISBN

    9783830938415

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    211-227

  • Název nakladatele

    Waxmann Verlag

  • Místo vydání

    Münster

  • Místo konání akce

    Graz

  • Datum konání akce

    14. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku