Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychologické zkoumání běhu života - přístupy, teorie, modely, aplikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00053145" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00053145 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychologické zkoumání běhu života - přístupy, teorie, modely, aplikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Synoptický přehled sleduje dvě linie ústředního tématu: cesta životem a strategie jejího zkoumání. Aktuální úkol představuje vypracování teorie celoživotního vývoje směřující k rozpoznání a specifikaci dynamiky individuálního vývoje ve spojení s alokacízdrojů růstu, resilience a zvládání ztrát. Probíhající empirická zkoumání svědčí o tom, jak se tento obecný koncept ověřuje ve specifických oblastech jako jsou kognitivní procesy, motorika nebo emocionalita. Je psychologie celoživotního vývoje, life spandevelopmental psychology, speciální vývojovou psychologií, je obecnou integrativní vývojovou koncepcí ontogeneze nebo je pouze jednou z orientací při zkoumání vývoje? Naznačeny argumenty v probíhajících diskusích. K hlavním aspiracím teorie celoživotního vývoje patří vypracování profilu relativní alokace biologicky a kulturně zakotvených zdrojů pro funkce růstu, resilience a zvládání ztrát. Konstatuje se nárůst prací o pozitivních i rizikových faktorech v celoživotní perspektivě.

  • Název v anglickém jazyce

    Life span developmental psychology ? issues, theories, models, methods and implementation

  • Popis výsledku anglicky

    Synoptic overview reassumes both lines of core topic: life course and strategy of research. Actual task is to design life span development theory together with allocation of resources of growth, resilience and coping with loses. Ongoing empirical researches point out how is this general concept tested in specific areas as cognitive processes, motoric and emotionality. Is life span developmental psychology special developmental psychology, is it general integrative ontogenetic concept or is it just one of orientations of curent developmental psychology? Arguments in current discussions are hinted. One of main pretension of Life span development theory is to allocate profile of biological and culture-based sources for growth, resilience and coping with losses. Pluralism seems to be general characteristic for changes of postmodernism in concepts of diversity. Number of papers, which refer to positive and also risk factors in lifespan development context, is increasing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychologické dny 2010: Cesty psychologie a psychologie cest

  • ISBN

    978-80-213-2193-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    5-17

  • Název nakladatele

    Provozně ekonomická fakulta ČZU v Praze ve spolupráci s Českomoravskou psychologickou společností

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku