Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"K nejúplnější spokojenosti a potěšení znalců a milovníků umění". František Adolph z Freenthallu: Portrét olomouckého biskupa Maxmiliána Hamiltona

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00053568" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00053568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "K nejúplnější spokojenosti a potěšení znalců a milovníků umění". František Adolph z Freenthallu: Portrét olomouckého biskupa Maxmiliána Hamiltona

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie pojednává o portrétu Maxmiliána hraběte von Hamilton (1714?1776), posledního knížete-biskupa olomouckého, vytvořeného původem mikulovským malířem britského královského dvora Františkem Adolphem z Freenthallu (1721?1773) mezi léty 1769 a 1771. Hlavní pozornost je na Hamiltonově portrétu postupně věnována třem motivům: gestům portrétovaného, jeho oděvu a způsobu jeho znázornění, a způsobu prezentace a funkce obrazu v ceremoniálním prostoru knížecí rezidence. Každý z těchto motivů je prozkoumán s ohledem na specifické obrazové konvence, uplatňujících se v daném žánru, a s ohledem na dobová pravidla vizuální rétoriky.

  • Název v anglickém jazyce

    "To the greatest satisfaction and delight of connoisseurs and lovers of art". Franz Adolph von Freenthall, portrait of Maximilian Hamilton, Bishop of Olomouc

  • Popis výsledku anglicky

    The study examines the portrait of Count Maximilian von Hamilton (1714?1776), the last Prince-Bishop of Olomouc, painted between 1769 and 1771by Franz Adolph von Freenthall (1721?1773). The study focuses in turn on three motifs in Hamilton?s portrait: the gestures of the portraitee, his attire and the way he is depicted, and the form of presentation and the function of the painting in the ceremonial area of the princely residence. In examining each of these motifs, account is taken of the specific painting conventions applied in this genre, and of the contemporary rules of visual rhetoric.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Chvála ciceronství. Umělecká díla mezi pohádkou a vědou

  • ISBN

    978-80-87474-26-6

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    150-163

  • Počet stran knihy

    375

  • Název nakladatele

    Barrister & Principal, Masarykova univerzita Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly