Pozitivní edukace: využití poznatků a metod pozitivní psychologie ve výuce psychologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00056270" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00056270 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pozitivní edukace: využití poznatků a metod pozitivní psychologie ve výuce psychologie
Popis výsledku v původním jazyce
Pozitivní psychologie se stala nepřehlédnutelným proudem v současné světové psychologii, přesto se o ní studenti psychologie zatím dozvídají spíše okrajově. Zařazení předmětu pozitivní psychologie do výuky přitom může nabídnout určitou rovnováhu oproti ?na problém orientovaným? disciplínám a harmonicky doplnit kompletní obraz lidské osobnosti a prožívání, v nichž interagují jak pozitivní tak negativní faktory. Výuku pozitivní psychologie lze pojmout více způsoby. Jedním z nich je výuka pozitivní psychologie jako samostatného předmětu, jež by však neměla být omezena na pouhé předávání informací, ale měla by si klást za cíl také podporu lepšího sebepoznání studentů, posilování kladných aspektů jejich osobnosti a silných stránek charakteru, povzbuzení motivace a kritického myšlení, posílení všímavosti a otevřenosti vůči všem aspektům života. To vše může významně přispět ke zrání a rozvoji osobnosti budoucích psychologů či pedagogů.
Název v anglickém jazyce
Positive education: Application of findings and methods of positive psychology in teaching of psychology
Popis výsledku anglicky
Positive Psychology (PP) has become a noticeable stream in contemporary psychology. However, students of psychology still learn about this subject marginally. Including a course of PP in the syllabi could provide useful complete and balanced view on human personality and experience. Positive Psychology has been taught in the Dept. of Psychology at Masaryk University in Brno, Czech Republic, since the spring of 2008. Positive psychology course can be realised in several ways. One of them is teaching PP as an optional subject, providing students not only with pieces of information, but also bolstering their self-knowledge and well-being, identifying their character strengths, enhancing their motivation, critical thinking, mindfulness and open-mindedness.Another option is to incorporate findings of positive psychology into the syllabi of other subjects to offer students different points of view on the actual topics, and overcome the prevailing "pathological model" of psychology.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů