Pozitivní edukace: využití poznatků a metod pozitivní psychologie ve výuce psychologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061269" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061269 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pozitivní edukace: využití poznatků a metod pozitivní psychologie ve výuce psychologie
Popis výsledku v původním jazyce
Pozitivní psychologie se stala nepřehlédnutelným proudem v současné světové psychologii, přesto se o ní studenti psychologie zatím dozvídají spíše okrajově. Zařazení předmětu pozitivní psychologie do výuky přitom může nabídnout určitou rovnováhu oproti ?na problém orientovaným? disciplínám a harmonicky doplnit kompletní obraz lidské osobnosti a prožívání, v nichž interagují jak pozitivní tak negativní faktory. Z analýzy studentského hodnocení předmětu Pozitivní psychologie, jenže je od r. 2008 vyučovánna PÚ FF MU, je patrný nejen rostoucí zájem o bližší seznámení se s kladnými tématy psychologie, ale i větší motivace ke studiu psychologie obecně. Výuku pozitivní psychologie lze pojmout více způsoby.
Název v anglickém jazyce
Positive education: Application of findings and methods of positive psychology in teaching of psychology
Popis výsledku anglicky
Positive Psychology (PP) has become a noticeable stream in contemporary psychology. However, students of psychology still learn about this subject marginally. Including a course of PP in the syllabi could provide useful complete and balanced view on human personality and experience. Positive Psychology has been taught in the Dept. of Psychology at Masaryk University in Brno, Czech Republic, since the spring of 2008. The results of analysis of student evaluation of the course show not only growing interest in learning about PP topics, but also greater motivation to study psychology in general. Positive psychology course can be realised in several ways. One of them is teaching PP as an optional subject, providing students not only with pieces of information, but also bolstering their self-knowledge and well-being, identifying their character strengths, enhancing their motivation, critical thinking, mindfulness and open-mindedness.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Učíme psychologii / Teaching Psychology 2011
ISBN
9788021059757
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
8-12
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—