POSITIVE PSYCHOLOGY AND INCREASING RESILIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA21025L9" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A21025L9 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sgemsocial.org/index.php/elibrary?view=publication&task=show&id=4217" target="_blank" >https://www.sgemsocial.org/index.php/elibrary?view=publication&task=show&id=4217</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SWS.ISCSS.2019.3/S11.032" target="_blank" >10.5593/SWS.ISCSS.2019.3/S11.032</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
POSITIVE PSYCHOLOGY AND INCREASING RESILIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS
Popis výsledku v původním jazyce
When we think about why the use of positive psychology should lead to increasing resilience in pupils and students, the possible answer is that positive psychology also focuses on methods for increasing personal well-being, which is an important factor in personal resilience. The key issue in positive education is the fact that resilience can be taught and practised. Improving one´s well-being leads to improving one´s learning. The article provides an outline of how to use positive psychology in education. We lay emphasis on the opportunity to use creative thinking, to learn new things, and to use critical thinking rather than emphasising abidance by orders. We will explore options of how and when to introduce positive psychology interventions at school.
Název v anglickém jazyce
POSITIVE PSYCHOLOGY AND INCREASING RESILIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS
Popis výsledku anglicky
When we think about why the use of positive psychology should lead to increasing resilience in pupils and students, the possible answer is that positive psychology also focuses on methods for increasing personal well-being, which is an important factor in personal resilience. The key issue in positive education is the fact that resilience can be taught and practised. Improving one´s well-being leads to improving one´s learning. The article provides an outline of how to use positive psychology in education. We lay emphasis on the opportunity to use creative thinking, to learn new things, and to use critical thinking rather than emphasising abidance by orders. We will explore options of how and when to introduce positive psychology interventions at school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
6th SWS International Scientific Conference on Social Sciences ISCSS 2019
ISBN
978-619-7408-93-5
ISSN
2682-9959
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
245-252
Název nakladatele
SWS International Scientific Conference on Social Sciences - ISCSS
Místo vydání
Varna
Místo konání akce
Varna
Datum konání akce
26. 8. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—