Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

POSITIVE PSYCHOLOGY AND INCREASING RESILIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA21025L9" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A21025L9 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sgemsocial.org/index.php/elibrary?view=publication&task=show&id=4217" target="_blank" >https://www.sgemsocial.org/index.php/elibrary?view=publication&task=show&id=4217</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SWS.ISCSS.2019.3/S11.032" target="_blank" >10.5593/SWS.ISCSS.2019.3/S11.032</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    POSITIVE PSYCHOLOGY AND INCREASING RESILIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When we think about why the use of positive psychology should lead to increasing resilience in pupils and students, the possible answer is that positive psychology also focuses on methods for increasing personal well-being, which is an important factor in personal resilience. The key issue in positive education is the fact that resilience can be taught and practised. Improving one´s well-being leads to improving one´s learning. The article provides an outline of how to use positive psychology in education. We lay emphasis on the opportunity to use creative thinking, to learn new things, and to use critical thinking rather than emphasising abidance by orders. We will explore options of how and when to introduce positive psychology interventions at school.

  • Název v anglickém jazyce

    POSITIVE PSYCHOLOGY AND INCREASING RESILIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS

  • Popis výsledku anglicky

    When we think about why the use of positive psychology should lead to increasing resilience in pupils and students, the possible answer is that positive psychology also focuses on methods for increasing personal well-being, which is an important factor in personal resilience. The key issue in positive education is the fact that resilience can be taught and practised. Improving one´s well-being leads to improving one´s learning. The article provides an outline of how to use positive psychology in education. We lay emphasis on the opportunity to use creative thinking, to learn new things, and to use critical thinking rather than emphasising abidance by orders. We will explore options of how and when to introduce positive psychology interventions at school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6th SWS International Scientific Conference on Social Sciences ISCSS 2019

  • ISBN

    978-619-7408-93-5

  • ISSN

    2682-9959

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    245-252

  • Název nakladatele

    SWS International Scientific Conference on Social Sciences - ISCSS

  • Místo vydání

    Varna

  • Místo konání akce

    Varna

  • Datum konání akce

    26. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku