Pozitivní edukace, pozitivní psychologie přínos pro vzdělávání ve školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076388" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076388 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pozitivní edukace, pozitivní psychologie přínos pro vzdělávání ve školách
Popis výsledku v původním jazyce
Pozitivní psychologie je nový směr v psychologii, který se zaměřuje na podporu pozitivních stránek jedince se záměrem ovlivnit jeho individuální výkon, chování a zdraví. Byla založena v r. 2000 profesorem Martinem Seligmanem, ředitelem Centra pozitivní psychologie na Pensylvánské univerzitě ve Philadelphii. Pozitivní edukace je způsob, jak využít pozitivní psychologii v praxi, ve škole. Je to speciální přístup, který zdůrazňuje individuální silné stránky jedince a motivaci, která podporuje učení. Učitelé pomáhají studentům najít jejich silné stránky a stanovit si osobní a učební cíle tak, aby zlepšili svůj výkon. Pozitivní edukace může zlepšit učební výsledky. Nový školní program pozitivní edukace vytvořený M. Seligmanem již byl implementován několikaškolami v Austrálii, Číně, USA a Velké Británii. Studie založená na důkazech sleduje, jak se vlivem programu mění postoje a osobní pohoda studentů.
Název v anglickém jazyce
Positive education, positive psychology contribution for teaching-learning process in schools
Popis výsledku anglicky
Positive psychology is a new strand of psychology which focuses on promoting positive personal strengths, emotions to affect personal performance, behaviour and health. It was founded by Dr. Martin Seligman, director of the Positive Psychology Center atthe University of Pennsylvania in 2000. Positive education is a way how to applied positive psychology in schools. It is a special approach to education that emphasis of individual strengths and personal motivation to promote individual learning process.Teachers help students to identify their strengths and set academic and personal goals to improve their levels of well-being and performance. Positive education can improve academic results. Several school in Australia, China, United States and United Kingdom implemented new school program of positive education developed by M. Seligman. They conduct evidence-based studies of how their students? attitudes and overall well-being changes as a result of the program.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ
ISBN
9788021068896
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
47-55
Název nakladatele
Muni press
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—