Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Positive education : Principles and contribution to the prevention of socially pathological phenomena at school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00071241" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00071241 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Positive education : Principles and contribution to the prevention of socially pathological phenomena at school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Positive psychology is a current trend which offers a wealth of application possibilities in the field of education. It deals with the study and supporting of positive feelings, positive aspects of human personality and the conditions of effective functioning of teams and organizations. Great attention is paid to the identification of strengths and advantages of the individual and promoting their practical use in school and personal life. In this chapter readers are acquainted with arguments for the application of knowledge of positive psychology in education and introduced some of the results of the implemented programs of positive psychology, utilized not only for the prevention of socially pathological phenomena, but also for supporting personal well-being and thriving successful pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Positive education : Principles and contribution to the prevention of socially pathological phenomena at school

  • Popis výsledku anglicky

    Positive psychology is a current trend which offers a wealth of application possibilities in the field of education. It deals with the study and supporting of positive feelings, positive aspects of human personality and the conditions of effective functioning of teams and organizations. Great attention is paid to the identification of strengths and advantages of the individual and promoting their practical use in school and personal life. In this chapter readers are acquainted with arguments for the application of knowledge of positive psychology in education and introduced some of the results of the implemented programs of positive psychology, utilized not only for the prevention of socially pathological phenomena, but also for supporting personal well-being and thriving successful pupils.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Prevention in School - Prevention in Education

  • ISBN

    9788377807507

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    152-168

  • Počet stran knihy

    346

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Adam Marszałek

  • Místo vydání

    Toruń

  • Kód UT WoS kapitoly