Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Spots of (Dis)Harmony. The Case of the ?Conference of Cinema Industry Workers of the Socialist Countries?, 1957-1960

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057484" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00057484 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Spots of (Dis)Harmony. The Case of the ?Conference of Cinema Industry Workers of the Socialist Countries?, 1957-1960

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In September 1956, the Soviet ministry of culture attempted to put an effective tool of control in the form of a "Conference of cinema industry workers of the socialist countries" into operation. The main goal was to get the situation in the satellite countries under control, to re-establish the norms of socialist realism as the main rule of film aesthetics, and to tame the atmosphere in the "rebellious" countries, especially in Poland. The conference took the place three times, with the declining interest of the Soviets. Also "national" conferences organized in GDR, Czechoslovakia and Poland in 1950s and 1960s played an important role as places of conflicts. The paper will deal with the conferences as specific events, places of clash of ideas, and also places of screenings movies which were proudly presented as progressive works and/or criticised as "mistakes".

  • Název v anglickém jazyce

    The Spots of (Dis)Harmony. The Case of the ?Conference of Cinema Industry Workers of the Socialist Countries?, 1957-1960

  • Popis výsledku anglicky

    In September 1956, the Soviet ministry of culture attempted to put an effective tool of control in the form of a "Conference of cinema industry workers of the socialist countries" into operation. The main goal was to get the situation in the satellite countries under control, to re-establish the norms of socialist realism as the main rule of film aesthetics, and to tame the atmosphere in the "rebellious" countries, especially in Poland. The conference took the place three times, with the declining interest of the Soviets. Also "national" conferences organized in GDR, Czechoslovakia and Poland in 1950s and 1960s played an important role as places of conflicts. The paper will deal with the conferences as specific events, places of clash of ideas, and also places of screenings movies which were proudly presented as progressive works and/or criticised as "mistakes".

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP409%2F11%2F0586" target="_blank" >GAP409/11/0586: Komparativní výzkum filmové kultury ve východním bloku, 1945-1970</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů