Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The spots of (dis)harmony ?Conference of cinema industry workers of the socialist countries?, 1957-1960 ? control and coordination of cinema industries in the Soviet bloc

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00058570" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00058570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The spots of (dis)harmony ?Conference of cinema industry workers of the socialist countries?, 1957-1960 ? control and coordination of cinema industries in the Soviet bloc

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Under a "disguise" of an incentive from Czechoslovakia, the Soviet ministry of culture initiated a series of conferences. The initial goal was to get the situation in the satellite countries under control, to re-establish the norms of socialist realism as the main rule of film aesthetics, and to tame the atmosphere in the "rebellious" countries, especially in Poland. The paper will focus on the conference meetings as specific events whose spatial, temporal and personal coordinates formed their politicalmeaning.

  • Název v anglickém jazyce

    The spots of (dis)harmony ?Conference of cinema industry workers of the socialist countries?, 1957-1960 ? control and coordination of cinema industries in the Soviet bloc

  • Popis výsledku anglicky

    Under a "disguise" of an incentive from Czechoslovakia, the Soviet ministry of culture initiated a series of conferences. The initial goal was to get the situation in the satellite countries under control, to re-establish the norms of socialist realism as the main rule of film aesthetics, and to tame the atmosphere in the "rebellious" countries, especially in Poland. The paper will focus on the conference meetings as specific events whose spatial, temporal and personal coordinates formed their politicalmeaning.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP409%2F11%2F0586" target="_blank" >GAP409/11/0586: Komparativní výzkum filmové kultury ve východním bloku, 1945-1970</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů