Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interaction of Teachers? Explanations with Pupils? Clarifying Strategies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057772" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00057772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interaction of Teachers? Explanations with Pupils? Clarifying Strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational communication consists of two simultaneous and interdependent processes: (i) in the first process the teacher attempts to effectively convey the meaning to pupils while using adequate verbal and non-verbal messages (Chesebro, McCroskey, 1998), and paralinguistic features. Their explanation focuses both on content and on the process of describing of the content, and it comprises both verbal and visual messages; (ii) in the second process pupils actively enter the process of the construction of meaning and through their interaction with information their ascribe significance to the meanings (McCallum, Hargreaves, Gipps, 2000). To this aim, pupils use clarification strategies (Civikly, 1992; Darling, 1989).

  • Název v anglickém jazyce

    Interaction of Teachers? Explanations with Pupils? Clarifying Strategies

  • Popis výsledku anglicky

    Educational communication consists of two simultaneous and interdependent processes: (i) in the first process the teacher attempts to effectively convey the meaning to pupils while using adequate verbal and non-verbal messages (Chesebro, McCroskey, 1998), and paralinguistic features. Their explanation focuses both on content and on the process of describing of the content, and it comprises both verbal and visual messages; (ii) in the second process pupils actively enter the process of the construction of meaning and through their interaction with information their ascribe significance to the meanings (McCallum, Hargreaves, Gipps, 2000). To this aim, pupils use clarification strategies (Civikly, 1992; Darling, 1989).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů