Teoreticko-výzkumná reflexe výukového programu.(Život pravěkých sběračů a lovců z pohledu environmentální výchovy)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00069539" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00069539 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf" target="_blank" >http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teoreticko-výzkumná reflexe výukového programu.(Život pravěkých sběračů a lovců z pohledu environmentální výchovy)
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek ukazuje provázanost dějepisného vzdělávacího obsahu s environmentální problematikou. Autorský výukový program, věnovaný způsobu života pravěkých sběračů a lovců, který je postaven na konstruktivistických principech a jehož základem je kooperace, představuje realizovanou formu školního kurikula. Výukové téma žáci zkoumají v kontextu biofilní orientace vzdělávání. Záznam závěrečné slovní reflexe, který reprezentuje obsahovou dimenzi kurikula, byl podroben kvalitativní analýze a uveden do širšíchenvironmentálních souvislostí. Při empirickém zpracování žákovských artefaktů byla použita metodologie zakotvená ve zkoumaném jevu.
Název v anglickém jazyce
Explorative reflexion of an educational programme (Life of prehistoric pickers and hunters from the point of view of environmental
Popis výsledku anglicky
The article deals with the linking of an educational content in history with an environmental topic. A specific educational programme, dedicated to the way of life of prehistoric pickers and hunters, which is built on constructivist principles and the basis of which is pupils? cooperation, represents a realised form of a school curriculum. The pupils explore the educational topic in the context of a biophile focusing in education. A recording of a final verbal reflexion, which represents a content dimension of a curriculum, was subjected to a qualitative analysis and taken to a wider environmental context. In the empirical processing of the pupils? artefacts, a methodology of the grounded theory was used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
ISBN
9788072906208
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
339-347
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—