Utváření obsahu přírodovědné výuky na 1. stupni ZŠ v konstruktivistickém pojetí - výzkum tematického celku voda
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13016CQ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13016CQ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Utváření obsahu přírodovědné výuky na 1. stupni ZŠ v konstruktivistickém pojetí - výzkum tematického celku voda
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zabývá zejména pozicí obsahu - učiva v přírodovědné výuce, a to především v kontextu didaktické znalosti obsahu a analýzy žákovských představ, jakož i představ studentů učitelství o vodě. Kniha nastiňuje pozici obsahu přírodovědného vzdělávání z hlediska smyslu a cílů přírodovědného vzdělávání na počátku 21. století. Dále analyzuje obsah přírodovědné výuky především optikou Rámcového vzdělávacího programu, podává základní přehled o podstatných a zajímavých vlastnostech vody a naznačuje, které pojmy a dílčí témata jsou vybrány a pracuje se s nimi i v přírodovědném kurikulu 1. stupně základní školy. Výzkumně analyzuje téma vody ve vybraných učebnicích přírodovědy, jakož i představy žáků 5. ročníku o vodě. Rovněž publikace formou výzkumné sondy reflektuje přemýšlení studentů učitelství 1. stupně ZŠ o učiteli přírodovědy a také mapuje jejich představy o vodě. Součástí je navržené integrované kurikulum na téma voda pro 1. stupeň ZŠ.
Název v anglickém jazyce
Shaping the content of science teaching at the primary educational level in constructivist approach - research of topical issue Water
Popis výsledku anglicky
The publication deals namely with the position of the learning content within the science teaching, in particular in the context of didactic knowledge of the content and analysis of the pupils' notions, as well as the ideas of the water topic shared by students of pedagogy. There is analyze the position of science education within the Framework educational program. Publication analysis of the water topic in the selected textbooks developer according to the new educational program, the pupil's role especially from the viewpoint of changing paradigm of education - constructivist educational process and democratic approach to education. And also this publication reflect the way the students at pedagogical university - specialization primary school - see agood/excellent teacher of science, and their ideas of themselves as future teachers and theirs concepts of water. Publication includes draft integrated curriculum Water for the primary school.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7464-223-4
Počet stran knihy
130
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—