Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utváření obsahu přírodovědné výuky na 1. stupni ZŠ v konstruktivistickém pojetí - výzkum tematického celku voda

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13016CQ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13016CQ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Utváření obsahu přírodovědné výuky na 1. stupni ZŠ v konstruktivistickém pojetí - výzkum tematického celku voda

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se zabývá zejména pozicí obsahu - učiva v přírodovědné výuce, a to především v kontextu didaktické znalosti obsahu a analýzy žákovských představ, jakož i představ studentů učitelství o vodě. Kniha nastiňuje pozici obsahu přírodovědného vzdělávání z hlediska smyslu a cílů přírodovědného vzdělávání na počátku 21. století. Dále analyzuje obsah přírodovědné výuky především optikou Rámcového vzdělávacího programu, podává základní přehled o podstatných a zajímavých vlastnostech vody a naznačuje, které pojmy a dílčí témata jsou vybrány a pracuje se s nimi i v přírodovědném kurikulu 1. stupně základní školy. Výzkumně analyzuje téma vody ve vybraných učebnicích přírodovědy, jakož i představy žáků 5. ročníku o vodě. Rovněž publikace formou výzkumné sondy reflektuje přemýšlení studentů učitelství 1. stupně ZŠ o učiteli přírodovědy a také mapuje jejich představy o vodě. Součástí je navržené integrované kurikulum na téma voda pro 1. stupeň ZŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    Shaping the content of science teaching at the primary educational level in constructivist approach - research of topical issue Water

  • Popis výsledku anglicky

    The publication deals namely with the position of the learning content within the science teaching, in particular in the context of didactic knowledge of the content and analysis of the pupils' notions, as well as the ideas of the water topic shared by students of pedagogy. There is analyze the position of science education within the Framework educational program. Publication analysis of the water topic in the selected textbooks developer according to the new educational program, the pupil's role especially from the viewpoint of changing paradigm of education - constructivist educational process and democratic approach to education. And also this publication reflect the way the students at pedagogical university - specialization primary school - see agood/excellent teacher of science, and their ideas of themselves as future teachers and theirs concepts of water. Publication includes draft integrated curriculum Water for the primary school.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-223-4

  • Počet stran knihy

    130

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy