Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The dream of a perfect body come true : Multimodality in cosmetic surgery advertising

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00059106" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00059106 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0957926512452970" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/0957926512452970</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0957926512452970" target="_blank" >10.1177/0957926512452970</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The dream of a perfect body come true : Multimodality in cosmetic surgery advertising

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article documents the operation of multimodal and rhetorical strategies in cosmetic surgery leaflets, with a focus on the interplay between the verbal and the visual channels. It describes how advertising discourse exploits the image of an idealizedfemale body in order to achieve its economic goals. Recipients are targeted through the application of the prevalent ideology of femininity, which in the Western context is increasingly dependent on patterns of consumption of body-oriented products and services against the background of (male) expectations of the female body ideal. It is argued that in this situation, which merges the private with the public and in which women willingly participate in the self-perpetuating ideology of men-defined femininity, women may, for various reasons, identify with the super-ideal sexualized images of women offered to them, while indulging a mixture of fantasy and reality and sharing in the guilty knowledge that their own imperfect bodies need to b

  • Název v anglickém jazyce

    The dream of a perfect body come true : Multimodality in cosmetic surgery advertising

  • Popis výsledku anglicky

    The article documents the operation of multimodal and rhetorical strategies in cosmetic surgery leaflets, with a focus on the interplay between the verbal and the visual channels. It describes how advertising discourse exploits the image of an idealizedfemale body in order to achieve its economic goals. Recipients are targeted through the application of the prevalent ideology of femininity, which in the Western context is increasingly dependent on patterns of consumption of body-oriented products and services against the background of (male) expectations of the female body ideal. It is argued that in this situation, which merges the private with the public and in which women willingly participate in the self-perpetuating ideology of men-defined femininity, women may, for various reasons, identify with the super-ideal sexualized images of women offered to them, while indulging a mixture of fantasy and reality and sharing in the guilty knowledge that their own imperfect bodies need to b

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60200 - Languages and Literature

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse & Society

  • ISSN

    0957-9265

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    487-507

  • Kód UT WoS článku

    000309077500002

  • EID výsledku v databázi Scopus