Dominantní copingové strategie vysokoškoláků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00059902" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00059902 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pozitivni-psychologie.cz/file/12/book_of_abstracts_cppc2012.pdf" target="_blank" >http://www.pozitivni-psychologie.cz/file/12/book_of_abstracts_cppc2012.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dominantní copingové strategie vysokoškoláků
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje výzkumné šetření, které se zaměřuje na výskyt dominantních strategií zvládání stresu (dle dotazníku SVF 78) u vysokoškolských studentů (lékařské fakulty, přírodovědné fakulty, filozofické fakulty, technických oborů a specializace v pedagogice) ve věku 20-25 let. V tomto věkovém období lze předpokládat upevnění osvojených copingových strategií v konfrontaci s nároky vysokoškolského studia a života. Z pohledu psychologického poradenství na vysokých školách se nabízí otázky, zda lze považovat některou strategii za preferovanou, zda existuje statisticky významný rozdíl mezi studenty a studentkami, zda u nich převažují pozitivní copingové strategie nad negativními. Z průběžných výsledků se jeví genderově významná otázka sociální opory, vekteré ženy skórují mnohem výše oproti mužům. Dále se dle průběžných výsledků jeví jako výrazná potřeba kontroly situace u obou pohlaví, naopak z negativních strategií je nejvýraznější perseverace.
Název v anglickém jazyce
The dominant coping strategies of university students
Popis výsledku anglicky
This paper describes research which focuses on the occurrence of dominant coping strategies (questionnaire SVF 78) in university students (Medical Faculty, Science Faculty, the Faculty of Arts, technical fields and specialization for education) aged 20 -25 years. In this age group can be expected consolidation of the acquired coping strategies when confronted with the demands of university study and life. From the perspective of psychological counseling in universities, the question is whether one can be considered as the preferred strategy if there is a statistically significant difference between students and students, whether the positive strategies outweigh over negative coping strategies. The intermediate results appear significant gender issue ofsocial support, in which women score much higher than men. Furthermore, according to interim results appear to be significant need for control of the situation in both sexes, while the negative strategy is most pronounced perseveration.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů