Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences in the use of Coping Strategies Among University Students of Teacher Training Courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73591328" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73591328 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences in the use of Coping Strategies Among University Students of Teacher Training Courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper describes the differences in the use of coping strategies by university students. The primary focus of the research study was on the use of coping strategies among students of teacher training courses and the differences in the use of these strategies. The data collection was performed by means of the SVF standardized stress-coping questionnaire. The research sample consisted of 407 university students aged 19-54 years (average age = 26.38, SD 7.09), of which 114 were male (average age = 27.32, SD = 6.36, range = 19-47) and 293 were female (average age = 26.01, SD = 7.33, range = 19-54). The results suggest that for example the use of positive coping strategies increases with students’ age and year of study. A significant influence of gender or form of study (full-time or combined) on the selection of specific coping strategies was not confirmed.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in the use of Coping Strategies Among University Students of Teacher Training Courses

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper describes the differences in the use of coping strategies by university students. The primary focus of the research study was on the use of coping strategies among students of teacher training courses and the differences in the use of these strategies. The data collection was performed by means of the SVF standardized stress-coping questionnaire. The research sample consisted of 407 university students aged 19-54 years (average age = 26.38, SD 7.09), of which 114 were male (average age = 27.32, SD = 6.36, range = 19-47) and 293 were female (average age = 26.01, SD = 7.33, range = 19-54). The results suggest that for example the use of positive coping strategies increases with students’ age and year of study. A significant influence of gender or form of study (full-time or combined) on the selection of specific coping strategies was not confirmed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 18 Conference Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-3-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    577-584

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Wroclav

  • Datum konání akce

    3. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku