Informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00060888" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00060888 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://issuu.com/nakliv/docs/trendy" target="_blank" >http://issuu.com/nakliv/docs/trendy</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách
Popis výsledku v původním jazyce
Aktivity knihoven zaměřené na vzdělávání uživatelů lze téměř ve všech veřejných knihovnách pozorovat již od poloviny 20. století. Každá knihovna však tyto akce realizovala po svém, většina bez vzájemné spolupráce, na základě svých zkušeností, schopnostía také technických možností, především ale seznamovala s orientací pouze ve své knihovně a ve svém informačním aparátu. Od konce 20. století se veřejné knihovny velmi proměňují, poskytují širší spektrum služeb, jsou mnohem lépe technicky vybavené, pracují s novými typy dokumentů apod., ale vzdělávání uživatelů k práci s informacemi, podpora informační gramotnosti ? významná, základní a zcela neoddělitelná součást knihovnické práce ? jakoby stále přešlapovala na místě. Může s touto situací pomoci nedávnovzniklá odborná sekce Sdružení knihoven ČR (SDRUK) pro informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách? To je základní otázka, na kterou nabízí odpověď tato kapitola.
Název v anglickém jazyce
Information education of users in public libraries
Popis výsledku anglicky
The activities focused on user information education have been observed since half of 20th century almost in all public libraries. However, each library realized these actions on their own, based on their experience, abilities and technical equipment, mostly without mutual cooperation with other libraries and introduced just their own back matter. Since the end of the 20th century public libraries have been changing, they provide wide range of services, work with new types of documents, their technicalequipment is much bigger, but the approach to users ? support of information literacy and training users how to work with information ? is still the same, though it is important, basic and really inseparable from library work. Is a special section Sdružení knihoven ČR (SDRUK), which has been recently founded, able to do anything for user information education?
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.4.12.0060" target="_blank" >EE2.4.12.0060: Národní klastr informačního vzdělávání (NAKLIV) - podpora spolupráce, sdílení a transferu znalostí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Trendy v informačním vzdělávání
ISBN
9788087500187
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
32-37
Počet stran knihy
154
Název nakladatele
VeRBuM
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS kapitoly
—