Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00060888" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00060888 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://issuu.com/nakliv/docs/trendy" target="_blank" >http://issuu.com/nakliv/docs/trendy</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aktivity knihoven zaměřené na vzdělávání uživatelů lze téměř ve všech veřejných knihovnách pozorovat již od poloviny 20. století. Každá knihovna však tyto akce realizovala po svém, většina bez vzájemné spolupráce, na základě svých zkušeností, schopnostía také technických možností, především ale seznamovala s orientací pouze ve své knihovně a ve svém informačním aparátu. Od konce 20. století se veřejné knihovny velmi proměňují, poskytují širší spektrum služeb, jsou mnohem lépe technicky vybavené, pracují s novými typy dokumentů apod., ale vzdělávání uživatelů k práci s informacemi, podpora informační gramotnosti ? významná, základní a zcela neoddělitelná součást knihovnické práce ? jakoby stále přešlapovala na místě. Může s touto situací pomoci nedávnovzniklá odborná sekce Sdružení knihoven ČR (SDRUK) pro informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách? To je základní otázka, na kterou nabízí odpověď tato kapitola.

  • Název v anglickém jazyce

    Information education of users in public libraries

  • Popis výsledku anglicky

    The activities focused on user information education have been observed since half of 20th century almost in all public libraries. However, each library realized these actions on their own, based on their experience, abilities and technical equipment, mostly without mutual cooperation with other libraries and introduced just their own back matter. Since the end of the 20th century public libraries have been changing, they provide wide range of services, work with new types of documents, their technicalequipment is much bigger, but the approach to users ? support of information literacy and training users how to work with information ? is still the same, though it is important, basic and really inseparable from library work. Is a special section Sdružení knihoven ČR (SDRUK), which has been recently founded, able to do anything for user information education?

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.4.12.0060" target="_blank" >EE2.4.12.0060: Národní klastr informačního vzdělávání (NAKLIV) - podpora spolupráce, sdílení a transferu znalostí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Trendy v informačním vzdělávání

  • ISBN

    9788087500187

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    32-37

  • Počet stran knihy

    154

  • Název nakladatele

    VeRBuM

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS kapitoly