Veřejné knihovny 21. století a informační vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00060889" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00060889 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://issuu.com/nakliv/docs/trendy" target="_blank" >http://issuu.com/nakliv/docs/trendy</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Veřejné knihovny 21. století a informační vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Vznik odborné sekce Sdružení knihoven České republiky Informační vzdělávání uživatelů byl motivován potřebou přizpůsobení informačního vzdělávání ve veřejných knihovnách novým trendům v komunikačních technologiích a prudkým rozvojem elektronických informačních zdrojů. Veřejné knihovny mají dlouholetou tradici v práci s dětmi a mládeží na úseku vzdělávání v oblasti práce s informacemi, avšak současné potřeby uživatelů a klasické "knihovnické lekce" nejsou vždy v souladu. Ukázaly to i výsledky průzkumu stavu informačního vzdělávání ve veřejných knihovnách v ČR v roce 2009, jejichž představení tvoří jádro této kapitoly.
Název v anglickém jazyce
Public Libraries of 21st Century and Information Education
Popis výsledku anglicky
The origination of new division of SDRUK [the Association of Libraries] named Information Education of Library Users has been motivated by the necessity of adapting information education in public libraries to new trends in communication technologies andvast development of electronic information sources. But contemporary needs of library users are a bit different from the way the former ?library lessons? were drawn up. This reveals also in results of research in the Czech information education within public libraries for the year 2009, which are the heart of this chapter.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.4.12.0060" target="_blank" >EE2.4.12.0060: Národní klastr informačního vzdělávání (NAKLIV) - podpora spolupráce, sdílení a transferu znalostí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Trendy v informačním vzdělávání
ISBN
9788087500187
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
38-48
Počet stran knihy
154
Název nakladatele
VeRBuM
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS kapitoly
—