Ochrana soukromí na internetu z hlediska informačního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00060893" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00060893 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://issuu.com/nakliv/docs/trendy" target="_blank" >http://issuu.com/nakliv/docs/trendy</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ochrana soukromí na internetu z hlediska informačního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Informační vzdělávání patří k činnostem knihoven, především vysokoškolských. Ty ovšem musí reagovat na nové technologie a jejich využití ve společnosti a musí přijmout nová témata, mezi která patří i ochrana soukromí na internetu. Tato kapitola si kladeza cíl podporu názoru, že ochrana soukromí by měla být do vzdělávacích lekcí zahrnuta, a nabízí možnosti jeho pojetí. Toho se snaží dosáhnout vysvětlením, co vlastně soukromí na internetu znamená, ale také proč by toto téma měli řešit uživatelé i knihovny. Odpovědi na tyto otázky dokládají nejen odkazy na legislativu a strategické dokumenty knihoven a organizací zaměřených na informační vzdělávání, ale také výsledky průzkumů v této oblasti. Na závěr jsou nastíněny různé možnosti, jak se může soukromí nainternetu promítnout do běžného chodu knihovny a jakými způsoby lze zahrnout toto téma do lekcí informačního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Protection of the privacy on the internet in terms of information education
Popis výsledku anglicky
Information education is already connected to the activities of libraries, mainly at universities. They, however, have to take into account new technologies and their use in society and they have to adopt new topics, which include a protection of privacyon the Internet. This chapter aims to support that privacy should be included in learning lessons and it offers some tips of its rendition. It seeks to achieve it by an approximation of what actually the privacy on the Internet involves, but also why this issue should be solved by both users and libraries. The answers to these questions support not only by references to legislation and strategic documents of libraries and information organizations focused on education, but also by examples of researchin this area. In conclusion, the chapter outlines the different approaches, how can be the protection of privacy on the Internet part of everyday working of library and which ways can it include the topic in information literacy lessons.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.4.12.0060" target="_blank" >EE2.4.12.0060: Národní klastr informačního vzdělávání (NAKLIV) - podpora spolupráce, sdílení a transferu znalostí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Trendy v informačním vzdělávání
ISBN
9788087500187
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
71-83
Počet stran knihy
154
Název nakladatele
VeRBuM
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS kapitoly
—