Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ochrana soukromí na internetu z hlediska informačního vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00060893" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00060893 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://issuu.com/nakliv/docs/trendy" target="_blank" >http://issuu.com/nakliv/docs/trendy</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ochrana soukromí na internetu z hlediska informačního vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Informační vzdělávání patří k činnostem knihoven, především vysokoškolských. Ty ovšem musí reagovat na nové technologie a jejich využití ve společnosti a musí přijmout nová témata, mezi která patří i ochrana soukromí na internetu. Tato kapitola si kladeza cíl podporu názoru, že ochrana soukromí by měla být do vzdělávacích lekcí zahrnuta, a nabízí možnosti jeho pojetí. Toho se snaží dosáhnout vysvětlením, co vlastně soukromí na internetu znamená, ale také proč by toto téma měli řešit uživatelé i knihovny. Odpovědi na tyto otázky dokládají nejen odkazy na legislativu a strategické dokumenty knihoven a organizací zaměřených na informační vzdělávání, ale také výsledky průzkumů v této oblasti. Na závěr jsou nastíněny různé možnosti, jak se může soukromí nainternetu promítnout do běžného chodu knihovny a jakými způsoby lze zahrnout toto téma do lekcí informačního vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Protection of the privacy on the internet in terms of information education

  • Popis výsledku anglicky

    Information education is already connected to the activities of libraries, mainly at universities. They, however, have to take into account new technologies and their use in society and they have to adopt new topics, which include a protection of privacyon the Internet. This chapter aims to support that privacy should be included in learning lessons and it offers some tips of its rendition. It seeks to achieve it by an approximation of what actually the privacy on the Internet involves, but also why this issue should be solved by both users and libraries. The answers to these questions support not only by references to legislation and strategic documents of libraries and information organizations focused on education, but also by examples of researchin this area. In conclusion, the chapter outlines the different approaches, how can be the protection of privacy on the Internet part of everyday working of library and which ways can it include the topic in information literacy lessons.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.4.12.0060" target="_blank" >EE2.4.12.0060: Národní klastr informačního vzdělávání (NAKLIV) - podpora spolupráce, sdílení a transferu znalostí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Trendy v informačním vzdělávání

  • ISBN

    9788087500187

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    71-83

  • Počet stran knihy

    154

  • Název nakladatele

    VeRBuM

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS kapitoly