Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Parenting Style on Self-Esteem and Classroom Social Status in Early Adolescents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00060939" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00060939 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Parenting Style on Self-Esteem and Classroom Social Status in Early Adolescents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with relationships existing among the perceived manner of upbringing within the family on the one hand and pupil's self-esteem and his/her position within the class on the other. This study was implemented within a set of 384 pupils of primary schools in the age of 13 ? 15 years. Respondents filled up the Questionnaire for the survey of the way of upbringing within the family (Čáp, Boschek, 1994), the Czech version of Coopersmith's self-esteem questionnaire (Coopersmith, 1981), and the Sociometric questionnaire. The obtained results demonstrated a connection between the perceived manner of family upbringing and the level of self-esteem of pupils. In this context it was also demonstrated that there were differences due to the sex of respondents. However, the link between the perceived manner of family upbringing and the social position of pupils in the class could not be fully proved.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Parenting Style on Self-Esteem and Classroom Social Status in Early Adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with relationships existing among the perceived manner of upbringing within the family on the one hand and pupil's self-esteem and his/her position within the class on the other. This study was implemented within a set of 384 pupils of primary schools in the age of 13 ? 15 years. Respondents filled up the Questionnaire for the survey of the way of upbringing within the family (Čáp, Boschek, 1994), the Czech version of Coopersmith's self-esteem questionnaire (Coopersmith, 1981), and the Sociometric questionnaire. The obtained results demonstrated a connection between the perceived manner of family upbringing and the level of self-esteem of pupils. In this context it was also demonstrated that there were differences due to the sex of respondents. However, the link between the perceived manner of family upbringing and the social position of pupils in the class could not be fully proved.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů