Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fyziognomický obraz jako nástroj rétoriky: "portréty" v San Vittore in Ciel d'oro v Miláně a v San Paolo Fuori le Mura v Římě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061389" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061389 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fyziognomický obraz jako nástroj rétoriky: "portréty" v San Vittore in Ciel d'oro v Miláně a v San Paolo Fuori le Mura v Římě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato prezentace se bude snažit - na základě jednoho konkrétního případu - o analýzu funkce mimetického portrétu v pátém století, jakož i pojmů "originál" a "kopie". Vzhledem k tématu této konference, se budu samozřejmě soustředit na portréty s mnemonickou funkcí. Nevyhnutelně se však bude debata také dotýkat portrétu obecně. Prostřednictvím zkoumaných příkladů , se budu také snažit odpovědět na otázku do jaké míry jsou formální možnosti stanovené z rétorických důvodů, ale také, jaký je dopad řečnictví na umělecký styl.

  • Název v anglickém jazyce

    Physiognomic representations as a rhetoric instrument: ?portraits? in San Vittore in Ciel d?oro and San Paolo fuori le mura

  • Popis výsledku anglicky

    This presentation in intended as a reflection ? based on one particular case ? on the role of the mimetic portrait in the fifth century, and on the notion of "original" versus "copy". Given the theme of this conference, I will obviously concentrate on portraits with a mnemonic function. Inevitably, however, the debate will also touch on the question of the portrait in general. Through the examples studied here, I will also try to respond to a question which, to me, seems to be one of the central questions surrounding the portrait in late antiquity: to what extent are the formal choices determined by rhetorical considerations? And more generally, what is the impact of oratory on figurative style?

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů