Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Physiognomic representations as a rhetorical instrument: "portraits" in San Vittore in Ciel d?Oro, the Galla Placidia "Mausoleum" and San Paolo Fuori le Mura

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00068073" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00068073 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Physiognomic representations as a rhetorical instrument: "portraits" in San Vittore in Ciel d?Oro, the Galla Placidia "Mausoleum" and San Paolo Fuori le Mura

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This Article is intended as a reflection ? based on one particular case ? on the role of the mimetic portrait in the fifth century, and on the notion of "original" versus "copy". Given the theme of this conference, I will obviously concentrate on portraits with a mnemonic function. Inevitably, however, the debate will also touch on the question of the portrait in general. Through the examples studied here, I will also try to respond to a question which, to me, seems to be one of the central questions surrounding the portrait in late antiquity: to what extent are the formal choices determined by rhetorical considerations? And more generally, what is the impact of oratory on figurative style?

  • Název v anglickém jazyce

    Physiognomic representations as a rhetorical instrument: "portraits" in San Vittore in Ciel d?Oro, the Galla Placidia "Mausoleum" and San Paolo Fuori le Mura

  • Popis výsledku anglicky

    This Article is intended as a reflection ? based on one particular case ? on the role of the mimetic portrait in the fifth century, and on the notion of "original" versus "copy". Given the theme of this conference, I will obviously concentrate on portraits with a mnemonic function. Inevitably, however, the debate will also touch on the question of the portrait in general. Through the examples studied here, I will also try to respond to a question which, to me, seems to be one of the central questions surrounding the portrait in late antiquity: to what extent are the formal choices determined by rhetorical considerations? And more generally, what is the impact of oratory on figurative style?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Face of the Dead and the Early Christian World

  • ISBN

    9788883349942

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    61-83

  • Název nakladatele

    Viella

  • Místo vydání

    Řím

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    18. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku