Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Informal Learning through Communities of Practice : The Case of Freeganism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061496" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Informal Learning through Communities of Practice : The Case of Freeganism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Formal group is defined as a community of freegans. The values of freegans are strongly environmental, connected with animals-rights, ecology and nonconsumerism. Practices include environmental activism (happenings, meetings, movies for public) and collective practices such as cooking vegan meal or obtaining recycled articles. The research strategy is a qualitative research. The data-gathering technique was semi-structured interview (12 interviews), participant observation and making field notes. The outcomes describe main factors of informal learning process in the community and also the product of this process ? values.

  • Název v anglickém jazyce

    Informal Learning through Communities of Practice : The Case of Freeganism

  • Popis výsledku anglicky

    Formal group is defined as a community of freegans. The values of freegans are strongly environmental, connected with animals-rights, ecology and nonconsumerism. Practices include environmental activism (happenings, meetings, movies for public) and collective practices such as cooking vegan meal or obtaining recycled articles. The research strategy is a qualitative research. The data-gathering technique was semi-structured interview (12 interviews), participant observation and making field notes. The outcomes describe main factors of informal learning process in the community and also the product of this process ? values.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů