Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Disseminating the fallacy: The story of the 'Dresden School'

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00062649" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00062649 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Disseminating the fallacy: The story of the 'Dresden School'

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The activity of the so-called Dresden School is believed to have been a stimulating element in Bohemia during the formative years of the Hussite movement. However, it seems likely that the Dresden School has been identified as a group only in the publicconsciousness. Primarily focusing on the textual transmission, the lecture presented a few texts connected with the alleged members and/or disciples of this School in order to analyze the causes that may have lain behind the perception of the individuals, who authored or copied these texts, as members of this group.

  • Název v anglickém jazyce

    Disseminating the fallacy: The story of the 'Dresden School'

  • Popis výsledku anglicky

    The activity of the so-called Dresden School is believed to have been a stimulating element in Bohemia during the formative years of the Hussite movement. However, it seems likely that the Dresden School has been identified as a group only in the publicconsciousness. Primarily focusing on the textual transmission, the lecture presented a few texts connected with the alleged members and/or disciples of this School in order to analyze the causes that may have lain behind the perception of the individuals, who authored or copied these texts, as members of this group.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů