Soft skills : k problematice metodologie umění nových médií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00062961" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00062961 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Soft skills : k problematice metodologie umění nových médií
Popis výsledku v původním jazyce
V posledních letech můžeme sledovat zvyšující se zájem teoretiků nových médií o metodologické nástroje, které užívají. Definice nových médií jako programovatelných médií pracujících v reálném čase, která se rozšířila diskurzem softwarových studií, oslabuje autoritu dosud převládajícího metodologického arzenálu využívajícího jazyk filmových studií, literární vědy nebo studií vizuální kultury. Z hlediska filmových studií se nová média jeví jako znovu vynalezený film (L. Manovich). Aplikace post-strukturalistické literární teorie na povahu díla (a jeho recepce) v prostředí digitálních a síťových médií vede k přesvědčení, že jde o dokonalou symbiózu a naplnění vizí o smrti autora a posílení role interpreta (G. P. Landow). Z pozice teorie vizuálních kulturyse nová média dávají poznat skrze ontologii digitálního obrazu, jako jedno velké simulakrum, falešný obraz, využívající různé strategie simulace svého vztahu k realitě (J. D. Bolter, R. Grusin, J. Baudrillard).
Název v anglickém jazyce
Soft skills : towards new media art methodology
Popis výsledku anglicky
In recent years we can observe an increasing interest of new media theorists in the methodological tools they use. The definition of new media, understood as programmable media working in real-time, has expanded within software studies discourse, and weakened the authority of methodological arsenal of film studies, literary studies, or visual culture. Information technology as programmable media leads us rather towards emphasizing links between new media art and Live arts of the second half of the 20thcentury. Attention turns to process, participation, reception and new media artwork dual existence as a script, score, manual, program, algorithm, software, or documentation, and its (re) performance. In this paper I will present the current debate on specific features of new media art methodology (E. Shanken, H. Jenkins, M. Fuller), which demonstrates the need for newly formulated research methods of new media art as a part of discussion on new media art as a separate discipline.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů