Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Soft skills : k problematice metodologie umění nových médií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00062961" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00062961 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Soft skills : k problematice metodologie umění nových médií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V posledních letech můžeme sledovat zvyšující se zájem teoretiků nových médií o metodologické nástroje, které užívají. Definice nových médií jako programovatelných médií pracujících v reálném čase, která se rozšířila diskurzem softwarových studií, oslabuje autoritu dosud převládajícího metodologického arzenálu využívajícího jazyk filmových studií, literární vědy nebo studií vizuální kultury. Z hlediska filmových studií se nová média jeví jako znovu vynalezený film (L. Manovich). Aplikace post-strukturalistické literární teorie na povahu díla (a jeho recepce) v prostředí digitálních a síťových médií vede k přesvědčení, že jde o dokonalou symbiózu a naplnění vizí o smrti autora a posílení role interpreta (G. P. Landow). Z pozice teorie vizuálních kulturyse nová média dávají poznat skrze ontologii digitálního obrazu, jako jedno velké simulakrum, falešný obraz, využívající různé strategie simulace svého vztahu k realitě (J. D. Bolter, R. Grusin, J. Baudrillard).

  • Název v anglickém jazyce

    Soft skills : towards new media art methodology

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years we can observe an increasing interest of new media theorists in the methodological tools they use. The definition of new media, understood as programmable media working in real-time, has expanded within software studies discourse, and weakened the authority of methodological arsenal of film studies, literary studies, or visual culture. Information technology as programmable media leads us rather towards emphasizing links between new media art and Live arts of the second half of the 20thcentury. Attention turns to process, participation, reception and new media artwork dual existence as a script, score, manual, program, algorithm, software, or documentation, and its (re) performance. In this paper I will present the current debate on specific features of new media art methodology (E. Shanken, H. Jenkins, M. Fuller), which demonstrates the need for newly formulated research methods of new media art as a part of discussion on new media art as a separate discipline.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů