The Gestures That Software Culture Is Made Of
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00092797" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00092797 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Gestures That Software Culture Is Made Of
Popis výsledku v původním jazyce
Vilém Flusser’s concepts of “computed / composed” media and their transformative power to change the consciousness of man, their model of the world, and thus their art and culture, has a lot in common with software studies, their preference of programmer’s hands-on point of view to user’s point of view, their re-union of theory and practice by embracing artistic practices into the software studies discourse and calling them a primary research of the discipline, their experimental searching for new methodologies of software culture research. The argument of the paper departs from Flusser’s characteristics of cultural production in the information societies as a “wakeful dreaming” and the aesthetics of software art and it aims to claim that Flusser’s General theory of gesture can be considered as another methodological approach to the study of cultural production within an environment of programmed media.
Název v anglickém jazyce
The Gestures That Software Culture Is Made Of
Popis výsledku anglicky
Vilém Flusser’s concepts of “computed / composed” media and their transformative power to change the consciousness of man, their model of the world, and thus their art and culture, has a lot in common with software studies, their preference of programmer’s hands-on point of view to user’s point of view, their re-union of theory and practice by embracing artistic practices into the software studies discourse and calling them a primary research of the discipline, their experimental searching for new methodologies of software culture research. The argument of the paper departs from Flusser’s characteristics of cultural production in the information societies as a “wakeful dreaming” and the aesthetics of software art and it aims to claim that Flusser’s General theory of gesture can be considered as another methodological approach to the study of cultural production within an environment of programmed media.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MAP - Media / Archive / Performance
ISSN
2191-0901
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
1-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—