Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Listening to the Art on a Seabed

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00093072" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00093072 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Listening to the Art on a Seabed

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces partial results of Vilém Flusser's media philosophy investigation from new media art theory point of view. I propose that Flusser's concept of new media work of art, that is disseminated across his writings in form of snapshots, and that has never been integrated into a coherent definition by the author himself, can be united and build up within a frame of Gaston Bachelard's water element aesthetics. I claim that the water metaphor is able to establish links among such a different terms of Flusser's vocabulary as “the images that sounds” (counted, computed and projected models of collected data), the “chamber music” (a metaphor of the endless collective creativity shared within the digital media pool), and “Vampyroteuthis Infernalis” (fantastic creature living in a hostile environment of ocean abysses). The aim of the presentation is to introduce Flusser as an author of an original and visionary aesthetics and poetics of new media art.

  • Název v anglickém jazyce

    Listening to the Art on a Seabed

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces partial results of Vilém Flusser's media philosophy investigation from new media art theory point of view. I propose that Flusser's concept of new media work of art, that is disseminated across his writings in form of snapshots, and that has never been integrated into a coherent definition by the author himself, can be united and build up within a frame of Gaston Bachelard's water element aesthetics. I claim that the water metaphor is able to establish links among such a different terms of Flusser's vocabulary as “the images that sounds” (counted, computed and projected models of collected data), the “chamber music” (a metaphor of the endless collective creativity shared within the digital media pool), and “Vampyroteuthis Infernalis” (fantastic creature living in a hostile environment of ocean abysses). The aim of the presentation is to introduce Flusser as an author of an original and visionary aesthetics and poetics of new media art.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů