Štěstí, aneb když člověk koupí neprohloupí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00063154" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00063154 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Štěstí, aneb když člověk koupí neprohloupí
Popis výsledku v původním jazyce
Každé malé dítě v naší zemi ví, že štěstí si za peníze nekoupíme. To je jistě zásluha láskyplných rodičů, kteří to se svými ratolestmi myslí nesobecky dobře. Jak by také ne, když se v nich snaží vypěstovat trvalé a poctivé hodnoty. Je tomu ale opravdu tak, že štěstí si nemůžeme za peníze koupit? Nebo je to jen otázka toho, jak je utrácíme? Nemálo příkladů šťastných výherců loterie a jiných lidí, kteří přišli nečekaně k penězům, nám napovídá, že ať už peníze přinášejí cokoliv, štěstí to rozhodně není. Banaopak, mnohdy zavedou zčistajasna nabyté peníze člověka do mnohem větších problémů, než v jakých se doposud nacházel. V poslední době se ale z řad učenců věhlasných univerzit ozývají naprosto odlišné názory, tedy ano, z plna hrdla dmou: "Za peníze si můžeme koupit štěstí!"
Název v anglickém jazyce
More or Less Buying Happiness
Popis výsledku anglicky
Every child in our country knows that we can not buy happiness for money. It is certainly a merit of their loving parents who mean the matter unselfishly well. How could it not when trying to develop in them a lasting and fair value. But is it really true that we can not buy happiness for money? Or is it just a matter of how we spend? Many examples of lucky lottery winners and others who unexpectedly came to money, tells us that if money bring anything, certainly it is not happiness. On the contrary, often suddenly acquired money introduce a person into much larger problems than in what has so far found. Recently, however, thanks to scholars from the prestigious universities, we can hear quite different opinions, so yes, a full-throated calling: "Moneycan buy you happiness!"
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů