Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Money as a source of happiness in our lives?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144451" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144451 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ostium.sk/userdata/articles/022013_04.pdf" target="_blank" >http://www.ostium.sk/userdata/articles/022013_04.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Peniaze ako zdroj šťastia v našich životoch?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práca začína poukazom na výskum, podľa ktorého musíme rozlišovať dva aspekty subjektívne prežívaného šťastia, a to 1. zážitky šťastia ? merané početnosťou a intenzitou radosti, stresu, hnevu, starostí a smútku, ktoré aktuálne prežívame a 2. životnú spokojnosť. Prieskum odhalil, že príjem domácnosti $75 000 ročne je hranicou, nad ktorou k ďalšiemu rastu zážitkov šťastia nedochádza. Práca pokračuje poukazom na psychické mechanizmy a faktory ? menovite hedonickú adaptáciu, sociálne porovnávanie a stres vyplývajúci z rastu príjmu ? ktoré znižujú schopnosť peňazí kupovať nám zážitky šťastia. Nielenže si na veci, ktoré si za peniaze kupujeme, rýchlo zvykneme, ale dokonca sa nimi vháňame do stresujúcich situácií a buduje kvôli nimi medzi ľuďmi bariéry. Článokďalej pomenúva stratégie ekonomického rozhodovania, ktoré prispievajú k maximalizácii šťastia, ako napríklad kúpu zážitkov pred vecami, prerušovanú a odkladanú spotrebu pozitívnych zážitkov alebo prosociálne výdaje. Výskum naznačuje, že

  • Název v anglickém jazyce

    Money as a source of happiness in our lives?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper begins by referring to the research which distinguishes two different aspects of subjective well-being, namely 1. experiences of happiness ? measured by frequency and intensity of joy, stress, anger, worry and sadness we experience at a certain moment and 2. life satisfaction. Survey shows that beyond an annual household income of $75 000 there is no increase in the experiences of happiness. The paper then refers to the psychological mechanisms and factors ? namely hedonic adaptation, socialcomparison and stress as a result of a raise ? that lower the capacity of money to buy us the experiences of happiness. Not only we get quickly used to the things we buy, money also puts us into stressful situations and makes us build barriers between people. The paper then specifies strategies of economic decision-making that contribute to the maximization of happiness, such as purchase of the experiences instead of the things, interrupted and postponed consumption, or prosocial spendin

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ostium - internetový časopis pre humanitné odbory

  • ISSN

    1336-6556

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus