Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Barokní kabinetní skříň s alegorií války o španělské dědictví

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00063188" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00063188 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Barokní kabinetní skříň s alegorií války o španělské dědictví

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je věnována ikonografickému programu barokní kabinetní skříně ze sbírek Valašského muzea v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm. Její bohatá umělecká výzdoba byla provedena technikou reliéfní intarzie, která byla v 17. a 18. století typická pro specializované chebské dílny. Tematicky byla výzdoba inspirována rytinami francouzského rytce Jacquesa Callota se satirou pošetilosti světa, a její součástí je rovněž motiv, vycházející ze soudobé habsburské obrazové propagandy z období válek o španělské dědictví, s portréty francouzského krále Ludvíka XIV., pretendenta trůnu Filipa z Anjou a personifikací smrti, jejichž protějškem je jejich habsburský císař Leopold I. a bůh války Mars.

  • Název v anglickém jazyce

    Baroque cabinet with an allegory of the Spanish succession

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the iconography of the Baroque cabinet from the collection of the Wallachian Open Air Museum in Rožnov pod Radhoštěm. Its rich pictorial decoration was made by means of the specific carving technique of relief marquetry, which was typical for specialised workshops operating in Cheb/Eger in the 17th and 18th centuries. The work is counted amng the oeuvre of Johann Karl Haberstupf. Thematically, the decoration is based on patterns of the French engraver Jacques Callot, representing asatire on the topic of the follies of the world, and the composition is crowned with a relief with a motif derived from Habsburg pictorial propaganda dating back to the period of the war of the Spanish Succession, with a portrayal of the French king Louis XIV., accompanied by the pretender of Spanish throne Philip, the Duke of Anjou, and the personification of Death, whose counterpart is Leopold I., Holy Roman Emperor, accompanied by the god of War Mars.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Museum vivum III-IV, 2007-08

  • ISBN

    9788087210246

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    65-76

  • Název nakladatele

    Valašské muzeum v přírodě

  • Místo vydání

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku