Using data-driven method in teaching Czech as a foreign language
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00067435" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00067435 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using data-driven method in teaching Czech as a foreign language
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to illustrate how the Czech National Corpus (CNC) is used for teaching the Czech language. More specifically, it explains how the use of a data-driven method in teaching Czech differs from teaching English or other analytical languages.
Název v anglickém jazyce
Using data-driven method in teaching Czech as a foreign language
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to illustrate how the Czech National Corpus (CNC) is used for teaching the Czech language. More specifically, it explains how the use of a data-driven method in teaching Czech differs from teaching English or other analytical languages.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Input, process and product : development in teaching and language corpora
ISBN
9788021058965
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
183-194
Název nakladatele
Masaryk University Press
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—