Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jiří Padrta, Poezie lepených papírů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00081913" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00081913 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jiří Padrta, Poezie lepených papírů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text Jiřího Padrty vznikl pravděpodobně v roce 1964 a patrně byl zamýšlen jako obsáhlý časopisecký článek, doplněný obrazovou přílohou s převažujícími ukázkami aktuální české koláže. Padrta se zaměřil na reflexi koláže, asambláže a montáže v soudobém českém umění, jeho konfrontaci s trendy ve světovém umění a s historickým exkurzem do dějin celého 20. století, v němž sehrála koláž stěžejní roli při proměně uměleckého díla. Jiří Padrta interpretuje koláž v poválečném umění jako obdobu současného městského civilního života, který je sám koláží nepřeberného množství vizuálních vjemů. V závěrečné části studie se zabývá koláží v českém prostředí, kde zůstávala po dlouhou dobu stranou hlavního zájmu a soustavnější uplatnění našla až v surrealismu.

  • Název v anglickém jazyce

    Jiri Padrta, The Poetry of Glued Paper

  • Popis výsledku anglicky

    Jiří Padrta's text was probably written in 1964 and it was evidently originally intended as a long journal article accompanied by an illustrated supplement with, mainly, examples of contemporary Czech collage. Padrta reflected on the use of collage, assemblage, and montage in contemporary Czech art, contrasting it with trends in international art and with an excursion through 20th-century history, in which collage played a pivotal role in the transformation of the work of art. Jiří Padrta interprets collage in post-war art as an analogy to contemporary urban civil life, which is itself a collage of an infinite number of visual impressions. In the final part of the study, he explores the use of collage in Czech art, where it long remained outside the focus of interest and only came to be more systematically applied with the advent of Surrealism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Umění

  • ISSN

    0049-5123

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    408-424

  • Kód UT WoS článku

    000313386500005

  • EID výsledku v databázi Scopus