Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obrazový prostor na jevišti: K (re)konstrukci bostonské inscenace Intolleranza 1960 (1965)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066022" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00066022 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obrazový prostor na jevišti: K (re)konstrukci bostonské inscenace Intolleranza 1960 (1965)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 1965 byla v Boston Opera Company v režii její principálky a dirigentky Sarah Caldwell uvedena experimentální opera Intolleranza 1960 italského avantgardního komponisty Luigiho Nona. Svým specifickým vizuálním pojetím tato inscenace představila novou formu jevištního tvaru, výrazně odlišnou od dosavadních operních inscenací. Autorem scény a světelného konceptu byl Josef Svoboda. Rekonstrukcí a analýzou této inscenace, vycházející z postupů Laterny Magiky, ukážeme, že podstata její výstavby spočívala v práci s obrazovými vrstvami různých typů, jejich interakci se zpěvákem a jejich působení na diváka zasazeném ve specifickém mimouměleckém kontextu. Příspěvek se také bude zabývat otázkami: pro koho bylo vytvářeno? Kdo se na něj díval, kdo jej vnímal? Jaký typ diváka a s jakými očekáváními? Za jaké situace? V jakém ideologickém prostředí?

  • Název v anglickém jazyce

    Space of Images on Stage: (re)Construction of Intolleranza 1960 in Boston (1965)

  • Popis výsledku anglicky

    In 1965 Sarah Caldwell, the leading American conductor and opera director, worked on an experimental operatic work, Intolleranza 1960 by Italian composer Luigi Nono, in Boston Opera Company. With its unprecedented use of images, this production introduced a new form of theatrical representation strikingly different from conventional opera and drama performances. The author of the set design and lighting concept was Josef Svoboda. In the reconstruction and analysis of this production, based on the principles of Laterna Magika, I want to demonstrate that its structure rested in the work with multiple layers of images of different kinds, their interaction with the singer and their effect on the spectator embedded in the specific cultural context. The paper also deals with questions: who was the performance created for? Who watched it, who perceived it? What type of the audience and with what expectations? In what ideological situation?

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP409%2F11%2F1082" target="_blank" >GAP409/11/1082: Český divadelní strukturalismus: souvislosti a potenciál</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů