Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Power of Images in Performance: Josef Svoboda's Scenography for Intolleranza 1960 at Boston Opera Company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00070689" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00070689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Power of Images in Performance: Josef Svoboda's Scenography for Intolleranza 1960 at Boston Opera Company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In 1965 the Czech scenographer Josef Svoboda and Sarah Caldwell, the leading American conductor and opera director, worked on a contemporary operatic work, Intolleranza 1960 by Luigi Nono, in Boston Opera Company. With its unprecedented use of images, this production introduced a new form of theatrical representation strikingly different from conventional opera and drama performances. The key to the visuality of the performance rested in the presence of different kinds of projected images in combinationwith the stage action of protagonists ? or, at times, in the stark contrast of the absence of such images. The production also included several moments, when images on stage functioned as a mirror and, with minimal delay, showed the action taking placeon and off stage and, according to Svoboda's testimony and reviews, also the action taking place in the audience.

  • Název v anglickém jazyce

    The Power of Images in Performance: Josef Svoboda's Scenography for Intolleranza 1960 at Boston Opera Company

  • Popis výsledku anglicky

    In 1965 the Czech scenographer Josef Svoboda and Sarah Caldwell, the leading American conductor and opera director, worked on a contemporary operatic work, Intolleranza 1960 by Luigi Nono, in Boston Opera Company. With its unprecedented use of images, this production introduced a new form of theatrical representation strikingly different from conventional opera and drama performances. The key to the visuality of the performance rested in the presence of different kinds of projected images in combinationwith the stage action of protagonists ? or, at times, in the stark contrast of the absence of such images. The production also included several moments, when images on stage functioned as a mirror and, with minimal delay, showed the action taking placeon and off stage and, according to Svoboda's testimony and reviews, also the action taking place in the audience.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Activating the Inanimate: Visual Vocabularies of Performance Practice

  • ISBN

    9781848881211

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    31-40

  • Počet stran knihy

    237

  • Název nakladatele

    Inter-Disciplinary Press

  • Místo vydání

    Oxford, United Kingdom

  • Kód UT WoS kapitoly