The State-Socialist Mode of Production and the Political History of Production Culture
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066689" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00066689 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The State-Socialist Mode of Production and the Political History of Production Culture
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter aims to offer a model with which to compare the historical character of the various nationalized cinemas of East-Central Europe. The example of Barrandov Studios in the Czech capital of Prague provides my case study. The chapter pays particular attention to the manner in which day-to-day creative activities were managed within a system that designated the state the sole official producer, and to organizational solutions that were introduced in an effort to strike a balance between centralized control and creative freedom. I also focus on the ways in which such a mode of production operated within the historical realities of this production community, and on how its activities responded to institutional interests.
Název v anglickém jazyce
The State-Socialist Mode of Production and the Political History of Production Culture
Popis výsledku anglicky
This chapter aims to offer a model with which to compare the historical character of the various nationalized cinemas of East-Central Europe. The example of Barrandov Studios in the Czech capital of Prague provides my case study. The chapter pays particular attention to the manner in which day-to-day creative activities were managed within a system that designated the state the sole official producer, and to organizational solutions that were introduced in an effort to strike a balance between centralized control and creative freedom. I also focus on the ways in which such a mode of production operated within the historical realities of this production community, and on how its activities responded to institutional interests.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP409%2F10%2F1361" target="_blank" >GAP409/10/1361: Historie ateliérů na Barrandově z hlediska organizace a kultury filmové výroby</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Behind the Screen: Inside European Production Cultures
ISBN
9781137282170
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
113-134
Počet stran knihy
266
Název nakladatele
Palgrave Macmillan
Místo vydání
New York
Kód UT WoS kapitoly
—