Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Writing for the Red Screen: Screenwriters in the State-socialist Mode of Production in 1950's and 1960's Czechoslovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066691" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00066691 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.senatehouselibrary.ac.uk/2013/12/04/london-screenwriting-research-seminar-writing-for-the-red-screen-senate-house-51213/" target="_blank" >http://www.senatehouselibrary.ac.uk/2013/12/04/london-screenwriting-research-seminar-writing-for-the-red-screen-senate-house-51213/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Writing for the Red Screen: Screenwriters in the State-socialist Mode of Production in 1950's and 1960's Czechoslovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This talk will explore screenwriting practice in the state-socialist regime of former Czechoslovakia from a production-studies perspective, taking as an example the new-wave screenwriter and director Pavel Juráček and his mentor František (Frank) Danielto describe the structural position of screenwriter and institutional conditions for artistic innovation in that production system in the 1950s and 1960s. More generally, it will touch on the social and cultural logics of collaborative creative work under political influence. In terms of sources, it will discuss how empirical historical research in screenwriting can be undertaken by making sense of the vast screenplay collections and personal files in several Prague archives.

  • Název v anglickém jazyce

    Writing for the Red Screen: Screenwriters in the State-socialist Mode of Production in 1950's and 1960's Czechoslovakia

  • Popis výsledku anglicky

    This talk will explore screenwriting practice in the state-socialist regime of former Czechoslovakia from a production-studies perspective, taking as an example the new-wave screenwriter and director Pavel Juráček and his mentor František (Frank) Danielto describe the structural position of screenwriter and institutional conditions for artistic innovation in that production system in the 1950s and 1960s. More generally, it will touch on the social and cultural logics of collaborative creative work under political influence. In terms of sources, it will discuss how empirical historical research in screenwriting can be undertaken by making sense of the vast screenplay collections and personal files in several Prague archives.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP409%2F10%2F1361" target="_blank" >GAP409/10/1361: Historie ateliérů na Barrandově z hlediska organizace a kultury filmové výroby</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů