Metapragmatics in media discourse: commenting on humour in live text commentary
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00068091" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00068091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Metapragmatics in media discourse: commenting on humour in live text commentary
Popis výsledku v původním jazyce
The talk addresses the issue of humour in written online sports commentary and the ways jokes, banter and other witty remarks are verbally introduced by the interlocutors. It proposes a pragmatic classification of such metacomments and considers the effect they have on the structuration of the speech event. Metacomments are interpreted as having a strong interpersonal orientation, helping to develop and sustain the dynamism of the secondary layer of narration that is found in some types of live text commentaries.
Název v anglickém jazyce
Metapragmatics in media discourse: commenting on humour in live text commentary
Popis výsledku anglicky
The talk addresses the issue of humour in written online sports commentary and the ways jokes, banter and other witty remarks are verbally introduced by the interlocutors. It proposes a pragmatic classification of such metacomments and considers the effect they have on the structuration of the speech event. Metacomments are interpreted as having a strong interpersonal orientation, helping to develop and sustain the dynamism of the secondary layer of narration that is found in some types of live text commentaries.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů